Terug

Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W40

Voor 12:00 besteld morgen in huis!*

  • Artikelcode: 112890
  • EAN: 3374650406848
  • Op voorraad

Technosynthese® synthetisch smeermiddel met hoge bescherming. Aanbevolen voor de meeste Europese fabrikanten zoals MERCEDES, VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat en Cupra), STELLANTIS (Peugeot, Citroën en DS) en RENAULT. Speciaal ontworpen voor auto's met b

14,80 € 12,24

Aan verlanglijst toevoegen

  • Volgende dag in huis! Tooltip Indien op voorraad en voor 10:00 uur besteld.
  • Snelle verzending
  • 14 dagen bedenktijd
  • Niet goed? Geld terug!
Placeholder 9,8

Theo Buurkamp

“Snelle verzending en een scherpe prijs!”

Productomschrijving

Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W40

Type gebruik
Technosynthese® synthetisch smeermiddel met hoge bescherming. Aanbevolen voor de meeste Europese fabrikanten zoals MERCEDES, VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat en Cupra), STELLANTIS (Peugeot, Citroën en DS) en RENAULT. Speciaal ontworpen voor auto's met benzine- en dieselmotoren, atmosferische of turbomotor, indirecte of directe injectie.
Biedt verhoogde motorbescherming en beschermt tegen het risico van abnormale verbranding veroorzaakt door LSPI (Low Speed Pre-Ignition).
Geschikt voor alle soorten brandstoffen, gelode of loodvrije benzine, ethanol, LPG, diesel en biobrandstoffen.
Compatibel met katalysatoren (CAT).

Prestaties / Normen
ACEA A3 / B4
API PRESTATIE SP

OEM Goedkeuringen
MB 229.3
PSA B71 2300
RENAULT RN0710 / RN0700
VW 501 01 / 505 00

De ACEA B4-norm biedt een superieur detergent/dispergeermiddel en weerstand tegen de toename van de viscositeit in aanwezigheid van roet geproduceerd door dieselmotoren met directe injectie (met uitzondering van injectiepompen van de VAG-groep (VW, Audi, Skoda, Seat en Cupra): In dit geval wordt MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 aanbevolen).
De API SP-norm dekt volledig de vereisten van de API SN-norm evenals alle vorige API-normen. API SP smeermiddelen bieden een verbeterde oxidatieweerstand, betere bescherming tegen afzettingen, betere bescherming tegen motorvervuiling, betere slijtagebescherming en betere prestaties bij lage temperaturen. gedurende de levensduur van de olie.
Benzinemotoren met directe injectie en turbo hebben een zeker risico op sporadische voorontsteking fenomenen in de verbrandingskamers. Dit type abnormale verbranding is vergelijkbaar met een sporadisch metaalachtig geluid en wordt LSPI genoemd voor Low Speed Pre-Ignition. Het genereert zeer hoge drukpieken in de verbrandingskamer die kunnen leiden tot de vernietiging van de zuiger en uiteindelijk de motor. De API SP-standaard omvat nu deze LSPI-vereiste om turbobenzinemotoren met directe injectie perfect te beschermen. benzinemotoren te beschermen.
De MB 229.3 norm is veel veeleisender dan de MB 229.1 norm in termen van weerstand tegen veroudering (verlengde verversingsinterval: boordcomputer) en vereist bewijs van energiebesparing: 1,2% winst in vergelijking met een 15W smeermiddel -40 referentie. De MB 229.3 specificatie is van toepassing op de meeste MERCEDES benzinemotoren en de meeste dieselmotoren zonder DPF (roetfilter).
PSA vereist voor zijn B71 2300 standaard dat het smeermiddel voldoet aan de strengste thermische beperkingen om compatibel te zijn met bepaalde motoren. om compatibel te zijn met bepaalde van zijn benzine- en dieselmotoren zonder DPF.
De Renault RN0700 specificatie vereist smeermiddelen die voldoen aan zeer strenge thermische beperkingen en die compatibel zijn met nabehandelingssystemen.
De RN0700-norm is met name van toepassing op alle benzinemotoren met natuurlijke aanzuiging (behalve Renault Sport) van de RENAULT-groep (Renault, Dacia, Samsung). De RN0700-norm is ook van toepassing op alle RENAULT-dieselmodellen met een 1.5 dCi-motor zonder DPF < 100 pk met een verversingsinterval van 20.000 km of 1 jaar. Raadpleeg voor gebruik altijd de aanbevelingen in het onderhoudshandboek van het voertuig.
De Renault RN0710-norm is van toepassing op alle benzinemotoren met turbocompressor, Renault Sport-motoren en dieselmotoren zonder FAP van de RENAULT-groep (Renault, Dacia, Samsung), met uitzondering van RENAULT modellen uitgerust met de 1.5L dCi dieselmotor zonder FAP met een vermogen van minder dan 100 pk en met een verversingsinterval van 20.000 km of 1 jaar, waarvoor een RN0700-norm vereist is. Voor 2.2L dCi motoren met FAP alleen een RN0710 goedgekeurd product gebruiken, en niet RN0720.
De met Technosynthese® versterkte synthetische basis van MOTUL 4100 SYN-nergy SPEC 10W-40 beperkt de vluchtigheid, biedt een zeer hoog smeervermogen dat de wrijving vermindert en maakt het mogelijk om de hoge temperaturen te weerstaan die in moderne motoren worden bereikt, zodat het perfect voldoet aan de vele specificaties van de constructeur.


Aanbevelingen
Aftappen: Volgens de aanbevelingen van de fabrikant en aan te passen aan het eigen gebruik. Kan gemengd worden met synthetische of minerale oliën.
Raadpleeg voor gebruik en in geval van twijfel altijd het onderhoudshandboek van het voertuig.

Eigenschappen
Viscositeitsklasse                     SAE J 300            10W-40
Dichtheid bij 20°C (68°F)         ASTM D1298         0,862
Viscositeit bij 40°C (104°F)      ASTM D445           96,8 mm2/s
Viscositeit bij 100°C (212°F)    ASTM D445           14,9 mm2/s
Viscositeit index                      ASTM D2270          158
Gietpunt                                 ASTM D97             -41°C / -42°F
Vlampunt                               ASTM D92              228°C / 442°F
TBN                                       ASTM D2896          10,3 mg KOH/g

Specificaties

Specificaties voor: Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W40

  • OEM Approvals MB-APPROVAL 229.3 ; RENAULT RN0700 ; VW 501 01 - 505 00 ; PSA B71 2300
  • API Standards API SN/CF
  • JASO Standards

Product tags

Reviews

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W40

Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W40

14,80 € 12,24

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »