Motul 8100 Eco-Clean C2 0W30
TYPE GEBRUIK
Hoogwaardige 100% synthetische brandstofbesparing motorolie speciaal ontworpen voor OEM's
lage viscositeit van de HTHS (䊫 2,9 mPa.s) en "Mid SAPS" -olie met een verlaagd gehalte aan
gesulfateerde as (‰ä_ 0,8%), fosfor (‰ä_ 0,09%) en zwavel (‰ä_ 0,3%). Geschikt voor de nieuwste generatie
Benzine- en dieselmotoren, voldoet aan EURO 4-, EURO 5- en EURO 6-emissienormen en vereist
een "Fuel Economy" -smeermiddel: ACEA C2-standaard. Compatibel met katalysators en diesel
Deeltjesfilters (DPF).
PRESTATIES
NORMEN ACEA C2
API-PRESTATIES SN
SPECIFICATIES FORD WSS M2C 950A
JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5007
FIAT 9.55535-GS1 / DS1
AANBEVELINGEN HONDA - TOYOTA - SUBARU - SUZUKI
100% synthetisch brandstofbesparend motorsmeermiddel speciaal ontwikkeld om een ‰Û܉ÛÜoptimale smering van te garanderen
FORD nieuwste Duratorq 1.5L, 1.6L en 2.0L dieselmotoren die de specificatie FORD vereisen
950 A.
Sommige moderne dieselmotoren van JAGUAR en LAND ROVER hebben motorolie met nodig
STJLR.03.5007-specificatie op basis van ACEA C2- en 0W-30-profiel, om hun na te beschermen
behandelingssystemen terwijl tegelijkertijd de voordelen van Fuel Economy worden behaald.
De specificaties FIAT 9.55535-GS1 en FIAT 9.55535-DS1 leggen de motorolie op om beide te combineren
ACEA C2 en SAE 0W-30 prestaties om de nieuwste generatie van perfect te smeren
Benzine (FIAT 9.55535-GS-1) en Diesel (FIAT 9.55535-DS-1) motoren van Fiat Group (Fiat, AlfaRomeo, Lancia).
De HONDA-, TOYOTA-, SUBARU- en SUZUKI-aanbevelingen leggen de motorolie op om te combineren
zowel ACEA C2- als 0W-30-kwaliteiten om het maximale brandstofverbruik en de duurzaamheid te garanderen
prestaties voor de meeste van hun benzine- en dieselmotoren van de nieuwste generatie geproduceerd sinds 2006.
Voorbeelden van MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 mogelijk gebruik voor deze OEM's: HONDA 2.2L CDTI en iDTEC; TOYOTA 2.0L en 2.2L D4D; SUBARU 2.0L D; en SUZUKI SX-4 S-Cross 1.6L DDIS.
Motoren die voldoen aan EURO 4, EURO 5 en EURO 6 emissienormen zijn uitgerust met gevoelige
uitlaatgas nabehandelingssystemen. Inderdaad, zwavel en fosfor remmen katalytische omzetters
werking die leidt tot inefficiÌÇnte uitlaatgasbehandeling; en gesulfateerde as verstopt roetfilters die leiden naar
kortere regeneratiecyclus, snelle olieveroudering, hoger brandstofverbruik en verlies van motorvermogen.
We behouden ons het recht voor om de algemene kenmerken van onze producten te wijzigen om onze klanten de nieuwste technische ontwikkeling te bieden.
Productspecificaties zijn definitief van de bestelling die onderworpen is aan onze algemene verkoopvoorwaarden en garantie. Gemaakt in Frankrijk
MOTUL - 119 Bd FÌ©lix Faure - 93303 AUBERVILLIERS CEDEX - BP 94 - Tel: 33 1 48 11 70 00 - Fax: 33 1 48 33 28 79 - Website: www.motul.com 05/18
De ACEA C2-norm vraagt ‰Û܉ÛÜvan het smeermiddel een aanzienlijk brandstofverbruik en een lage emissie
prestaties voor krachtige motoren: MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 heeft synthetische basisstapels en
toegewijde SAPS-niveaus die uitstekende oliefilmweerstand genereren, vermindert wrijving in de motor
en biedt compatibiliteit met nabehandelingsapparaten. MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 brengt hoog
smerende eigenschappen zoals slijtagebescherming en hoge temperatuurbestendigheid voor beter beheerst
olie verbruik.
De SAE 0W-30 met viscositeitsklasse minimaliseert de hydrodynamische wrijving van de olie, wat brandstofbesparing mogelijk maakt
vooral als olie koud is. Verbetert de oliestroom bij het opstarten, snellere oliedrukopbouw, hogere toerentallen
verhogingen en een sneller bereik van de bedrijfstemperatuur.
Milieuvriendelijk, dit type olie zorgt voor een lager brandstofverbruik en dus ook
minimaliseert uitstoot van broeikasgassen (CO2).
recomendations
Uitloopinterval: volg de aanbevelingen van de fabrikant en stem af op uw eigen gebruik.
Meng niet met smeermiddelen die niet ACEA C2-compatibel zijn.
Raadpleeg voor gebruik altijd de eigenaarshandleiding of het handboek van het voertuig.