Terug

Motul 8100 X-Clean EFE 5W30

Voor 12:00 besteld morgen in huis!*

  • Artikelcode: 109470
  • EAN: 3374650262888
  • Op voorraad

Geavanceerd 100% synthetisch smeermiddel dat tegelijkertijd een hoge bescherming en een laag brandstofverbruik biedt. Goedgekeurd door BMW Group, GM (General Motors) Opel, Mercedes en Volkswagen voor zijn eigenschap Extra Fuel Economy. Speciaal ontworpen

21,73 € 15,86

Aan verlanglijst toevoegen

  • Volgende dag in huis! Tooltip Indien op voorraad en voor 10:00 uur besteld.
  • Snelle verzending
  • 14 dagen bedenktijd
  • Niet goed? Geld terug!
Placeholder 9,8

Theo Buurkamp

“Snelle verzending en een scherpe prijs!”

Productomschrijving

Motul 8100 X-Clean EFE 5W30

TYPE GEBRUIK
Geavanceerd 100% synthetisch smeermiddel dat tegelijkertijd hoge bescherming en brandstof biedt
Economie. Goedgekeurd door BMW Group, GM (General Motors) Opel, Mercedes en VW voor zijn extra brandstof
Economisch eigendom.
Speciaal ontworpen voor de nieuwste generatie auto's, aangedreven door benzine- en dieselmotoren, uiteraard
atmosferische of turbocharged, directe of indirecte injectie.
Voor voertuigen die voldoen aan Euro 4, Euro 5 of Euro 6 emissieregelgeving en een ACEA C3 nodig hebben
motorolie, d.w.z. hoge HTHS (> 3,5 mPa.s) viscositeit en "Mid SAPS" met verlaagd gehalte aan gesulfateerd
As (‰ä_ 0,8%), Fosfor (0,07 ‰ä_ x ‰ä_ 0,09%) en Zwavel (‰ä_ 0,3%), of een ACEA C2-motorolie, d.w.z. een lage
wrijving, lage HTHS (‰ä´ 2,9 mPa.s) viscositeit en "Mid SAPS" olie met verlaagd gehalte aan gesulfateerde as (‰ä_
0,8%), fosfor (‰ä_ 0,09%) en zwavel (‰ä_ 0,3%).
Geschikt wanneer een "Fuel Economy" -smeermiddel vereist is: ACEA C2-norm.
Compatibel met katalysatoren (CAT) en roetfilters (DPF).
Mogelijk ongeschikt voor gebruik in sommige motoren. Raadpleeg altijd de gebruikershandleiding als u twijfelt.

PRESTATIES
NORMEN ACEA C2 / C3
API SERVICES SN
GOEDKEURINGEN BMW LL-04
GM-OPEL dexos2 ‰ã¢ (vervangt GM-LL-A-025 & B-025) onder N å¡ D20247HE011
MB-goedkeuring 229.52
åÊVW 505 01
PRESTATIES FIAT 9.55535-S1 / S3
AANBEVELINGEN HONDA, KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI,
SSANGYONG, TOYOTA, ...
Motoren die voldoen aan de Euro 4, 5 en 6 emissienormen zijn uitgerust met een gevoelige uitlaatgassen na
behandelingssystemen. Inderdaad, zwavel en fosfor remmen de werking van de katalytische omzetter tot
inefficiÌÇnte uitlaatgasbehandeling. Ook verstoppen gesulfateerde as DPF's die leiden tot een kortere regeneratie
cycli, snelle olieveroudering, hoger brandstofverbruik en verlies van motorvermogen.
De ACEA C3-norm vereist van het smeermiddel een aanzienlijke weerstand tegen oliefilm en lage emissie
prestaties tijdens gebruik in krachtige motoren. De ACEA C2-norm vereist een aanzienlijke reductie van
wrijving om te zorgen voor winst op het gebied van energiebesparing en dus voor brandstofbesparing.
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 heeft synthetische basisstapels gekoppeld aan specifieke wrijvingsmodificator
moleculen en speciale SAPS-niveaus die uitstekende oliefilmweerstand genereren, wrijving verminderen
de motor en zorgen voor compatibiliteit van de nabehandelingsapparatuur. MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30
brengt hoge smerende eigenschappen zoals slijtagebescherming en hoge temperatuurbestendigheid voor beter
gecontroleerd olieverbruik. ACEA C2- en C3-smeermiddelen bereiken verlengde verversingsintervallen als ze worden beheerd
door de boordcomputer van het voertuig.Talrijke Aziatische OEM's zoals HONDA, KIA / HYUNDAI, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI,
SSANGYONG, TOYOTA, ... adviseren een ACEA C2- of C3-smeermiddel om het maximum te garanderen
prestaties en duurzaamheid voor de meeste van hun recente voertuigen (sinds 2006), met name Diesels met DPF.
We behouden ons het recht voor om de algemene kenmerken van onze producten te wijzigen om onze klanten de nieuwste technische ontwikkeling te bieden
Productspecificaties zijn definitief van de bestelling die onderworpen is aan onze algemene verkoopvoorwaarden en garantie. Gemaakt in Frankrijk.
MOTUL - 119 Bd FÌ©lix Faure - 93303 AUBERVILLIERS CEDEX - BP 94 - Tel: 33 1 48 11 70 00 - Fax: 33 1 48 33 28 79 - Website: www.motul.com 12/18
De BMW Long Life-04-specificatie legt zware beperkingen op aan het smeermiddel, met name als gevolg van
Valvetronic en compatibiliteit van nabehandelingssystemen. Het dekt alle BMW-motoren vanaf 2004 en
ook alle BMW-motoren vÌ_Ì_r 2004, zoals BMW LL-04 alle voorgaande BMW-specificaties dekt
als BMW LL-98 en BMW LL-01.
OPGELET: het BMW LL-04-product kan alleen voor benzinemotoren in de Europese Unie worden gebruikt
landen, Zwitserland, Noorwegen en Liechtenstein. Buiten die landen is een goedgekeurd BMW LL01 smeermiddel zoals MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 of 8100 X-MAX 0W-40 vereist.
In landen met relevante marktaandelen van Diesel voor personenauto's, b.v. Europa, de GM dexos2 䋢
standaard is geschikt voor het hele gamma GM-OPEL-dieselmotoren (inclusief DPF-versies) en
Benzinemotoren vanaf modeljaar 2010. Ook GM-OPEL dexos2 䋢 vervangt volledig en vervangt
de vorige GM-specificaties: GM-LL-A-025 (benzine) en GM-LL-B-025 (diesel).
MERCEDES heeft de norm MB 229.52 ontwikkeld voor alle "BlueTEC" -dieselmotoren met SCR
(Selective Catalyst Reduction) die NOx-behandeling mogelijk maakt door het gebruik van AdBlueå¨-additief of zogenaamde "dieseluitlaatvloeistof".
De MB 229.52-specificatie is volledig compatibel met oudere versies van MB 229.51 en MB 229.31
specificaties voor alle Mercedes-dieselmotoren met of zonder DPF en sommige benzinemotoren.
De norm MB 229.52 vereist ook verbeterde eigenschappen voor koude stroming om de hydrodynamische wrijving van te verminderen
de olie, om brandstof te besparen, vooral als de olie koud is. Deze extra vereiste voor
koude vloei-eigenschappen zorgen voor een uitstekende oliestroom bij het opstarten, een snellere oliedrukopbouw, snellere toerentallen
verhogingen en een sneller bereik van de bedrijfstemperatuur. Dit type smeermiddel maakt brandstofverbruik mogelijk
reductie en dus de uitstoot van broeikasgassen (CO2) vermindert.
De specificatie van de VW 505 01 vereist een uitstekend reinigings- / dispergerend vermogen, een hoge oliefilmweerstand en
betere viscositeit verhoogt de weerstand (vanwege roet) om de meeste Directe Injectie Diesel te dekken
motoren (unit-injectorsysteem, vast olieaftapinterval, raadpleeg de gebruikershandleiding). Let op, niet gebruiken
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 wanneer een VW 504 00 of VW 507 00 smeermiddel vereist is,
gebruik het geval MOTUL SPECIFIEK 504 00 507 00 5W-30 of 0W-30, of MOTUL 8100 X-CLEAN + 5W-30.
Het prestatieniveau van de FIAT 9.55535-S1 vereist dat de motorolie zowel ACEA C2 als 5W30 combineert om de Diesel 1.3L, 1.6L en 2.0L Multijet-motoren van FIAT, ALFA-ROMEO, te smeren.
LANCIA en CHRYSLER geproduceerd vanaf 2007.
Het prestatieniveau van de FIAT 9.55535-S3 vereist dat de motorolie zowel ACEA C3 als 5W30 combineert om de Diesel 2.2L, 2.8L en 3.0L Multijet en CRD-motoren van FIAT, ALFAROMEO, LANCIA en JEEP geproduceerd vanaf 2011 te smeren.
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 voldoet aan al deze zeer veeleisende vereisten voor prestaties
en duurzaamheid vastgesteld door OEM's, inclusief in het bijzonder de volledige compatibiliteit om biobrandstoffen te gebruiken (bij gebruik
biodiesel in een mengverhouding van maximaal 10% (Biodiesel - B10), of bij gebruik van E85 (ongelode benzine)
bevat 85% ethanol) voor dexos2å¨ standaard).

recomendations
Uitputtingsinterval: volgens de aanbevelingen van de fabrikant en afgestemd op uw eigen gebruik.
Meng niet met smeermiddelen die niet ACEA C3 of ACEA C2 compliant zijn.
Raadpleeg voor gebruik altijd de eigenaarshandleiding of het handboek van het voertuig.

Specificaties

Specificaties voor: Motul 8100 X-Clean EFE 5W30

  • OEM Approvals BMW LONGLIFE-04 ; GM-OPEL DEXOS2 ; MB-APPROVAL 229.52 ; VW 505 01 ; FIAT 9.55535-S1 / S3
  • API Standards API SERVICE SN
  • JASO Standards

Product tags

Reviews

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Motul 8100 X-Clean EFE 5W30

Motul 8100 X-Clean EFE 5W30

21,73 € 15,86

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »