Motul Hybrid 0W20
HYBRIDE
0W-20
Brandstofverbruik Smeermiddel voor benzinemotoren
100% synthetisch
TYPE GEBRUIK
100% synthetische "brandstofbesparende" motorolie, speciaal ontworpen voor hybride elektrische voertuigen (H.E.V)
en plug-in hybride elektrische voertuigen (P.H.E.V) uitgerust met recente benzinemotoren, turbocompressor of
natuurlijke aanzuiging, directe of indirecte injectie, ontworpen om SAE 0W-20 olie te gebruiken met lage wrijving en zeer
lage HTHS (High Temperature High Shear) viscositeit (䊫 2,6 mPa.s).
Ook geschikt voor batterij-elektrische voertuigen (B.E.V) uitgerust met thermische benzinemotor gebruikt als Range
Extender.
Geschikt voor moderne benzinemotoren die een SAE 0W-20 smeermiddel van viscositeitsklasse of een ‰ÛÏbrandstof‰Û vereisen
Economy ‰Ûsmeermiddel in viscositeitsklasse 20: Standaarden API SN, API SN-RC en / of ILSAC GF-5.
Compatibel met katalysatoren.
Dit type olie is mogelijk niet geschikt voor gebruik in sommige motoren. Raadpleeg bij twijfel de gebruikershandleiding.
PRESTATIE
STANDAARDS API-DIENSTEN SN-RC
åÊILSAC GF-5
AANBEVELINGEN HONDA Hybride benzinemotoren
åÊNISSAN Hybride benzinemotoren
åÊTOYOTA Hybride benzinemotoren ...
De API SN-standaard is volledig achterwaarts compatibel met API SM-vereisten en alle eerdere API's
normen.
API SN-smeermiddelen bieden uitstekende oxidatiebestendigheid, betere bescherming tegen afzettingen, beter
schone motor, betere bescherming tegen slijtage en verbeterde prestaties bij koude temperaturen tijdens
de hele levensduur van de olie.
De aanduiding "RC - Resource Conserving" naast het API-niveau "Sx" is speciaal van toepassing op
"Energy Saver" smeermiddelen voor benzinemotoren. Het is de garantie voor brandstofbesparing bij gebruik
wagenparken.
Op basis van de API SN-specificatie is de ILSAC GF-5-standaard zelfs nog ernstiger, vooral op de
criteria voor energiebesparing. De eisen aan de lage viscositeit "Fuel Economy" kant van het smeermiddel, maar
ook verlengde verversingsintervallen, schone zuigers / ringen, compatibiliteit van afdichtingen en verminderde inhoud van
fosfor voor compatibiliteit met nabehandelingssystemen. De ILSAC GF-5-specificatie
zorgt voor een perfecte motorbescherming bij gebruik van benzine die tot 85% ethanol bevat (E85).
Viscositeitsklasse SAE 0W-20 minimaliseert de hydrodynamische wrijving van smeermiddelen en zorgt voor brandstofbesparing
vooral als de olie koud is.
Deze kwaliteit met lage viscositeit verbetert ook de oliestroom bij het opstarten, levert een snellere opbouw van de oliedruk en een sneller toerental
verhogingen en maakt het mogelijk om de bedrijfstemperatuur sneller te bereiken.
MOTUL HYBRID 0W-20 is speciaal samengesteld om te voldoen aan de specifieke behoeften van hybride elektrische voertuigen,
zoals HEV, PHEV en BEV met Range Extender, waar onverwachte stops en starts van vermenigvuldigt
de benzinemotor is betrokken tijdens de verschillende bedrijfsfasen van het hybride voertuig. Dit
bijzondere werking van de verbrandingsmotor op een hybride voertuig genereert zeer
specifieke beperkingen voor het smeermiddel, en hierin voldoet MOTUL HYBRID 0W-20 volledig aan al deze Milieuvriendelijk, dit type olie zorgt voor een lager brandstofverbruik en dus
minimaliseert de uitstoot van broeikasgassen (CO2).
MOTUL HYBRID 0W-20 demonstreert al deze kwaliteiten op alle belangrijke criteria en vereisten wanneer
vergeleken met API SN en ILSAC GF-5:
AANBEVELING
Afvoerinterval: volgens de aanbevelingen van de fabrikant en stem af op uw eigen gebruik.
MOTUL HYBRID 0W-20 kan worden gemengd met synthetische of minerale oliÌÇn.
Raadpleeg voor gebruik altijd de gebruikershandleiding van het voertuig.
EIGENDOMMEN
Viscositeitsklasse SAE J 300 0W-20
Dichtheid bij 20 å¡ C (68 å¡ F) ASTM D1298 0,846
Viscositeit bij 40 å¡ C (104 å¡ F) ASTM D445 45,4 mmå_ / s
Viscositeit bij 100 å¡ C (212 å¡ F) ASTM D445 8,5 mmå_ / s
HTHS-viscositeit bij 150 å¡ C (302 å¡ F) ASTM D4741 2,6 mPa.s
Viscositeitsindex ASTM D2270 168
Gietpunt ASTM D97 -36 å¡ C / -33 å¡ F
Vlampunt ASTM D92 230 å¡ C / 446 å¡ F
Sulfaatas ASTM D874 0,89% gewicht
TBN ASTM D2896 8,5 mg KOH / g