Motul RBF660 Factory Line
Alle typen hydraulische rem- en koppelingsactuators die synthetische siliconenvloeistoffen vereisen.
Speciaal ontworpen om weerstand te bieden aan extreme temperaturen die worden gegenereerd door het racen van koolstof- en keramische remmen, waardoor de luchtinlaat voor remkoeling wordt geminimaliseerd.
Kan ook worden gebruikt met conventionele stalen schijven en actuators van koppelingssystemen.
Overweegt ruimschoots de DOT 3, DOT 4 en DOT 5.1-normen (behalve de DOT 5.1-viscositeit bij - 40°C).
PRESTATIES
NORMEN FMVSS 116 DOT 4 / SAE J1703
Extreme thermische weerstand en stabiliteit:
MOTUL RBF 660 FACTORY LINE zeer hoog kookpunt (328°C / 622°F) is beter dan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 (260°C / 500°F mini) en DOT 4 (230°C / 446°F mini), en maakt daarom effectief remmen mogelijk, zelfs in extreme omstandigheden.
Biedt betere aerodynamische prestaties door de luchtinlaat voor het afkoelen van remmen op auto's te verminderen.
Efficiënt als het regent:
MOTUL RBF 660 FACTORY LINE zeer hoog vochtig kookpunt (204°C / 399°F) is beter dan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 niet-siliconenbasis (180°C / 356°F mini) en DOT 4 (155°C / 311°F mini), en maakt het daarom mogelijk om efficiënt te blijven remmen in natte omstandigheden.
Remvloeistoffen hebben de neiging vocht uit de lucht te absorberen, waardoor het kookpunt wordt verlaagd en het risico op "vapor lock" -verschijnselen toeneemt.
Het natte kookpunt wordt gemeten door het product te bevochtigen met 3% water.
Aanbevelingen
Vermijd mengen met remvloeistoffen op basis van polyglycol.
Meng niet met siliconen (DOT 5 siliconenbasis) of minerale basisvloeistoffen (LHM).
Bewaar remvloeistof in de originele container, goed gesloten om vochtabsorptie te voorkomen. Agressief chemisch product bij contact met de handen, verf of lak.
Als de huid in contact komt, spoel dan grondig met water.