Motul RBF600 Factory Line
Alle typen hydraulisch bediende rem- en koppelingssystemen waarvoor een synthetische, niet-siliconenvloeistof vereist is. Speciaal ontworpen om weerstand te bieden aan een hoge temperatuur van door racen aangedreven remmen (staal of koolstof) en koppelingssystemen.
Overtreft de DOT 5.1- en DOT 3-normen ook, behalve de viscositeit bij -40°C (-40°F).
PRESTATIES
NORMEN FMVSS 116 DOT 4 / SAE J 1703 / ISO 4925
Extreme thermische weerstand en stabiliteit:
MOTUL RBF 600 FACTORY LINE zeer hoog kookpunt (312°C / 594°F) is beter dan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 niet-siliconenbasis (260°C / 500°F mini) en DOT 4 (230°C / 446°F) mini), en maakt daarom effectieve remmen mogelijk, zelfs onder extreme omstandigheden.
EfficiÌÇnt als het regent:
MOTUL RBF 600 FACTORY LINE zeer hoog vochtig kookpunt (204 å¡ C / 399 å¡ F) is beter dan conventionele remvloeistoffen DOT 5.1 niet-siliconenbasis (180 å¡ C / 356 å¡ F mini) en DOT 4 (155 å¡ C / 311 å¡ F mini), en maakt het daarom mogelijk om een ‰Û܉ÛÜefficiÌÇnt remsysteem te behouden wanneer het regent. DOT 3, DOT 4 en DOT 5.1 remvloeistoffen hebben namelijk de eigenschap om vocht in de lucht te absorberen, waardoor hun kookpunten worden verlaagd en het risico op "vapor lock" -verschijnselen toeneemt.
Het natte kookpunt wordt gemeten door het product te bevochtigen met 3% water.
åÊåÊåÊ
Aanbevelingen
Vermijd mengen met op polyglycolen gebaseerde remvloeistof met lagere prestaties.
Meng niet met siliconen (DOT 5 siliconenbasis) of minerale basisvloeistoffen (LHM).
Bewaar remvloeistof in de originele container, goed gesloten om absorptie van vocht te voorkomen. Agressief chemisch product bij contact met de handen, verf of lak.
Als de huid in contact komt, spoel dan grondig met water.