Sandtler Remschijven Type "RS"
Sandtler remschijven van het type "RS".
Door de groeven en gaten aan beide zijden bieden speciale remschijven type RS in eerste instantie dezelfde voordelen als remschijven type S. Daarnaast hebben de remschijven een speciale warmtebehandeling ondergaan, wat belangrijke extra voordelen met zich meebrengt. Tijdens het gietproces ontstaan er verschillende spanningen binnen de gietstructuur. De daaropvolgende intensieve verwerking van het gegoten stuk materiaal tot de afgewerkte remschijf en de daardoor gegenereerde hoge hitte leiden tot verdere interne spanningen in het materiaal, die ook fundamenteel in het materiaal blijven. Door de warmte die ontstaat tijdens het remmen, worden deze interne spanningen ongelijkmatig vrijgegeven.
Door het materiaal te ontspannen kan het – zelfs met remschijven van de hoogste kwaliteit – b.v. B. scheuren, er ontstaan zogenaamde spanningsscheuren en vervormingen, die soms een minimale en soms ernstige negatieve impact hebben. Door de zeer complexe warmtebehandeling die hier wordt toegepast, worden de interne spanningen gecontroleerd uit het materiaal gehaald, dus zonder scheuren of vervormingen. Elke individuele ruit wordt 36 uur lang behandeld bij dezelfde temperatuur, druk, vochtigheid, enz. De optimale waarden hiervoor zijn in talloze testseries bepaald. De tijdens het remmen gegenereerde warmte veroorzaakt niet langer materiaalrelaxatie in de op deze manier “verfijnde” schijven, maar wordt sneller afgevoerd. De op deze manier gestabiliseerde remschijven worden tot nu toe vooral gebruikt in de racerij en in diverse luxe voertuigen.
Prijs en levertijd op aanvraag!